tblackbella

Alla inlägg den 21 augusti 2013

Av tblackbella - 21 augusti 2013 08:01

Även OM jag kan förstå det i vissa enstaka fall pga Omständigheter där man själv blivit Lurad!


MEn för övrigt är då jag ett LEVANDE exempel på denna Tragedi !


Jag föder INTE upp valpar för att TJÄNA pengar UTAN för att det är Mitt intresse!


För den som tror att hunduppfödning Leder Till RIKEDOM ska nog ta och Tänka och sadla om!


Ja kanske då såna som SPRUTAR Ut valpar av alla Möjliga slag och har Massvis Med Kullar samtidigt,,Dom Försöker Nog nå ett sånt mål!


Visst JAG VILL OCKSÅ HA PENGAR ska väl gudana Inte sticka under stol med det,,MEN Faen Inte till vicket pris som helst för Dom stackars Djuren!


JAg kan Berätta Om Mina erfarenheter av detta OCh som NYLIGT har Hänt mej Också!


Jag har haft hundar i hela mitt vuxna liv,,OCh haft hunden Tills den Nått både 10 11 o 12År!


MEN idag när jag står med facit i hand så kan jag säga att Jag kanske BORDE ha omplacerat åtminstone 1 av dessa Hundar pga att jag under en tid INTE klarade av den hunden som det känndes då!

MEN jag har alltid varit en Envis jäkel och ändå föröskt löst det på bästa sätt och då främst för Djuret!



MEN idag så kan jag vara MINDRE egoistisk Och sälja eller omplacera ett Djur som jag anser att JAG INTE klarar av eller att det skett saker i Mitt Liv som gjort att det Beslutet Måste tas!


Även Om jag självklart först kollar ALLA möjliga utvägar!

Men finns dom inte så MÅSTe Man göra det som känns Rätt för Alla Parter Och framför allt för Djuret!


Så då till det senaste!

En hund jag hade och som jag var väldigt fäst vid men ansåg att Jag INTE kunde ge den hunden det den behövde Valde jag att försöka Hitta ett Nytt o bra Hem till!


JAg fick många svar och det ena bra och flera Mindre bra!


Och eftersom jag gillar att ta Nån kull då o då och för att jag INTE helt ville Lämna denna hund så ville jag lämna ut den på såkallat halvfoder!


Jag valde som sagt noga igenom svaren och Fastnade för en tjej som kunde Berätta sin erfarenhet av hundar! Och hur hennes vardag såg ut och vad hon önskade för utbyte av hunden alltså Hon var tränings villig och hade hållt på med Agility .spår mm!

Och Hon Jobbade endast deltid och hade Hundpassning öävrig Tid!


Jag lät henne komma o hälsa på oss,,och fick senare ta hem hunden på prov i några veckor!

Hon hade ej God ekonomi och frågade om delbetalning,,Jag erbjöd henne självklart det för jag kännde att hon skulle vara så perfekt för min hund!


under prövo tiden fick jag fler svar på Hunden! Och JAg blev Erbjuden 10 000kr För _Hunden TROTS att jag satt Ut den för 5500kr!

MEN jag skulle då avstå ifrån Parnings rätten!

Det var ett äldre pensionerat par som hade haft den rasen förut och bla bla bla!


När jag då berättade Om hunden och att Den var ute på Prövotid

så Ställdes det frågor om henne,,Och -bara av att Läsa dessa Frågor Fick mej att AVSTÅ Ifrån dessa 10 000 kr,,SOM JAG VISST BEHÖVDE! MEN Inte till vilket pris som helst som sagt!


Jag Märkte direkt att hunden skulle komma till ett Hem där det var STRIKTA regler och Fanns Ingen personlighet Över Dessa Människor!


Så Med detta vill jag bara säga! Till Människor som tror att bara för att man kanske Inte har så gått ställt Och tror att man Läser mellan raderna! Att Hon den där Hon föder upp hundar för att få pengar!!


SÅ DÄR KAMMA NI NOLL ! Ni som Trodde det OM MEJ!!


Så Den Fattiga flickan som hade Min hund på Prov Fick Även köpa henne! Och NEJ jag har inte fått ALLA pengarna Ännu! MEN jag vet att hon har ett Gott Hem OCh hon får den tid och uppmärksamhet hon så väl förtjänar!





Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

kalender

Klocka2

Musik2

Gästbok

  Skriv en rad i Min gästbok om du inte vill kommentera!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Musik


Ovido - Quiz & Flashcards