tblackbella

Alla inlägg under juni 2013

Av tblackbella - 27 juni 2013 12:06

Hur man gör en sån där HÖSNÖBOLL  .....


När höet är slaget kommer en maskin som gör typ rader av höet!

   


SEN sätts en annan Manick på traktorn som FORMAR BOLLARNA!!!

     


När Bollen är klar Pluttar den ut den.....  



         


Sen kommer en annan Maskin Och PLASTAR In Bollarna!

                       


Och sen PLUTTAR Även han ut den FÄRDIGA Hö snöbollen!

   


SPÄNNNADE var det att Följa detta fenomen! VILKA MASKINER Och hjälpmedel det finns nu för tiden!


Det var ytterligare ett litet intressant inslag ifrån *Mitt Nya *PRÄRIEN**


Hörs snart igen så ska jag visa er hur MINA HOOGUBBAR Börjar ta form!   

Av tblackbella - 24 juni 2013 19:54

Idag fick jag ÄNTLIGEN ta mitt efterlängtade Premiär dopp i pooolen!Och även svärdotra Linda fick plumsa i HÄRLIGT!!

       


Och igår kväll tog vi en tripp till Fam Björkman!

där kikade vi på kissungarna som är 3veckor! samt fölen och övriga hästar!

                                                                       

Av tblackbella - 23 juni 2013 13:04

Haft Mina goa  Niclas,Linda,isak,alva,Rasheed,Mamma O Bror här i Midsommar och det har varit HÄRLIGT Att få rå om om dom Hela Helgen! Natta jobbade tyvärr denna helg så hon kommer Nästa helg

Och Även Tobbe o Tess kanske dyker upp då!

                                                                                                                                                           

Av tblackbella - 9 juni 2013 11:31

Idag är det dag 9 i pool fyllandet!     Och Renings tiden är dag3!


Poolen är fortfarande Bajsbrun(isch)   Det blir en Reaktion När man chock klorerar vattnet efter att den är färdig fylld! som kan ta upp till 4dagar Innan det klarnat och blivit badbart!


som sagt först tog det ca 5dagar att få poolen fylld!

Sen kopplades anläggningen in till filter och pump!    

Då började ett problem! PUMPEN Läckte för Mycket!


       

När det var åtgärdat var det dags för att koppla om! Och då krävdes det PLUGG av nåt slag och hyresvärlden sa att han änvänt sej av gamla VINKORKAR som han sparat  så jag fick springa o hämta olika sorters korkar! OCh var svårt att hitta nån som passa...


MEN tillslut så Hittade vi rätt KORKPLUGG!

Och för att *SPARA* den storleken tills Nästa gång så skulle jag lägga den på ett särskilt ställe så vi hittar den lätt,,Och med mitt Minne och trots att en del av  Poolgrejerna förvaras i städskrubben så för säkerhets skull så fotade jag var jag la den     


Meeen det var ändå inte det lättaste för gubben att dels byta slang och plugga samtidigt..jag tog mej ju inte in under där,,så det blev ett Litet Extra pooolbad för gubben där under         


Sen kom Nästa problem EN ANNAN SLANG LÄKTE Också!

Så medans gubben letade en ny slangklämma i garaget så fick jag stå o hålla i slangen  

Och även sen när han Meckade ihop den,,

         

När den slangen var färdig,,UPPTÄCKTES Ytterligare LÄCKAGE!!!!

Gah Gud sååånt struuul!

Så då fick jag Ta foten till hjälp o hålla även den slangen

     

JAg stog Naturligvis Tokigt och orkade Inte så länge i detta läge kan jag lova! Dessutom med mitt dåliga knä som man inte får låta hamna i fel läge för då Hoppar det Ur led,,ajajajjaj,,,,

       

Men tillslut så verkade ALLT fungera så var det dags att Blanda klooret och sen Hälla i det i poolen!

             

såååå Det lär djöja ett antal dagar Till Innan Man kan Ta sej ett Svanhopp i den!  


Av tblackbella - 3 juni 2013 22:54

Så roligt när ens barn m familj dyker överraskandes upp o hälsar på mammsen! så då blev det saft o kaffe kalas!!

   

Och så här härligt kladdig blir man av Fammos *Kakor..

     

Efter fikat blev det dags för den stående*RUNDVANDRINGEN* När vi får Besök!

Först till kosssorna!

   


Och jag stannade på behörigt avstånd eftersom Agnes skäller o skrämmer korna så jag vill inte gå så nära,,

Niclas blev också lite *SKRAJSEN* för kor o tjurarna hihihi..

så han lämnade över Alva till Linda o drog iväg när en TJUR började gå emot dom..

INGEN fara sa Linda det är ju bara Kossor Niclas och Alva vill ju se dom,,,Näpp tror jag inte på sa Nisse hahaha,,

lika skraj som mammsen ,,,

 

Sen gick vi vidare och kikade på fåren!

               


Efter att vi ätit gick gubbarna ut o fixade med åk gräsklipparn som gått sönder igen! Dom fick tillslut fart på den så Isac fick åka en sväng!


 

  

 

Av tblackbella - 2 juni 2013 23:34

Vi skulle bara åka en sväng o kolla efter hur sjutton man kom ner till en å som finns här,,vi ser den ifrån Huset MEEEN Omöjligt att ta sej dit både till fots o bil! Men vi hittade sjön ottnaren istället och där var det Jätte fint också!

 



Men snacka om *POLLEN* Isch!




       

 


   


Roliga stenar stog på en stubbe!

 


Och sen fortsatte vi att Leta efter en gammal vän!

Och vi hittade Henne!  


Hon visade oss förts runt ägorna   och alla deras Fin fina Hästar!

           

Och så fick man Träffa charmtrollet hunden *skalman*som jag inte sett på ca 7år! Han är en Blandis mellan Tax,labbe o vete gudarna mer och HELA 14år fylllda Men piggelin som sjutton än!

           

Och den Höggravida Katten svea som också var väldigt kelen o söt!

       

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

kalender

Klocka2

Musik2

Gästbok

  Skriv en rad i Min gästbok om du inte vill kommentera!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Musik


Skapa flashcards