tblackbella

Alla inlägg under mars 2013

Av tblackbella - 26 mars 2013 11:09

Det är med både STOOR sorg Och Glädje  


JAg känner nu inför förändringar som jag gjort dels pga av allergi i familjen och att jag själv troligen fått tillbaks min allergi emot vissa hundar!

 JAg fick beskedet av min läkare att jag skulle prova att lämna bort dom hundar som troligen kunde vara allergi framkallande och då stog Min Älskade Buffy högst på listan!    

   


      Nu hade jag sån tur att hennes förra ägare kunde ta tillbaks henne nu och ville behålla henne! och det känns helt kanon! Även om jag saknar henne oerhört för hon var den Bästa hund man kan tänka sej!


Sen när man ska bedriva nån slags kennel så brukar man omplacera hundar som ej kan gå i avel mer! alltså dom får Pension ifrån det! Nu var ju inte mina Tankar att så skulle bli med Älskade Lilla Dessie!     MEN pga Att jag inte kan ha för många hundar på mitt Nya ställe så var jag TVUNGEN att prioritera Mina framtida planer och då även finna ett bra hem åt Dessie! OCH DET HITTADE JAG OCKSÅ!! En gammal kompis hörde av sej och ville prova att ha Dessie ett tag! OCh det har funkat jättebra hittils och Dessie Trivs utmärkt i sin Nya familj! så hon kommer förmodligen att kunna få stanna där! 


Fortsättnig följer.... 


Av tblackbella - 4 mars 2013 12:02

Del 1! I väntans tider.   och storken kommer!  


Tänkte skriva av mej lite om hur det är att vara uppfödare!

och då främst hund!

Jag är inne på min 5e valpkull! Det har väl gått hyffsat bra hittils!

MEN tänker tillbaks på det som gått fel! Det ger mej såklart en erfarenhet Rikare! Men samtidigt Många frågor om och ifall att det ÄR VÄRT DET!!!

 och kan känna att dom 2senaste kullarna tagit mycket på mej!

Det har blivit saker som jag haft utan min kontroll och det får mej att må väldigt dåligt!

valpkullen före denna Blev en MARDRÖM!!!

Valpmamman hade fruktansvärda förvärkar jag masserade henne   och höll henne sällskap i TIMMMAR!

 


 och när förlossningen satte igång på allvar så kräktes hon kaskader fyyy sååå jag led med henne!

Jag hade telefonkontakt med vetten och fick råd o stöd! Jag förfasade mej över att det INTE FANNS NÅN SMÄRTLINDRING för våra små liv!

Att se hur en Mamma fullkomligt i mina ögon verkligen Lider av sina förlossningssmärtor och ÖGONEN som man Möter där det står ett STORT HJÄÄLP MEJ MATTE! Det är Mycket bäddande under värkarbetet!

 

Och jag försöker göra det så bekvämt som möjligt åt Mamman! Och för mej själv också så jag kan vara med på nära håll och hjälpa till ifall det behövs!

Här har jag bäddat i valphagen för både mej o mamman!


Men när det var HELT DAGS! så ville MAmma Inte ligga där i valplådan! Hon ville Ligga i soffan där hon brukar ligga ofta! Och jaa visst vi bäddade där då! allt FÖR HENNES BEKVÄMLIGHETS SKULL! Min svärdotra hade engångslakan som hon kom in med åt oss och vi hjälptes ¨åt att bädda!

   


   Gud jag sa både för mej själv o för de mina samt uppfödare som jag pratade med efter dettta NÄE jag ska faen Inte ha nån mer valpkull! Jag fixar inte detta! Jag är alldeles för känslosam och blödig!

JAg fick stöttning även i det med mina Tankar,,Du VÄNJER DEJ LISA det är sånt som hör till mm mm mm ..Så här är det att var UPPFÖDARE! det är båder RIS O ROS!!

Jaa visst men i det fallet såg jag faen Inga Rosor! Taggar enbart! usch!

Nåväl...När man ser den första lilla valpen komma ut     så övergår genast Tankarna ifrån oro till FULLKOMLIG LYCKA!!! Ahhhh sååå underbart att se dessa små underverk komma fram och ut till världen!

Jag låter Mamman sköta sitt så gott hon kan!                 MEEN När man sen ser att Nästa värk kommer och hon *Inte blivit färdig med sin första valp och hon måste koncentrera sej på sin Nästa värk! DÅ Rycker jag gladeligen in! jag hjälper till o torka valpen torr kollar andningsvägar tar bort rester av Fosterblåsan! så Dyker Nästa valp ut,,Och DÅ Börjar MAMMAN Med sin förstfödde igen! Jag tittar lugnt på men så ser jag att hon INTE gör nån ansats att hjälpa nästa valp med att få av fosterhinnan! Då rycker jag in igen och hjälper till! Mamman tittar Glatt på mej typ hon säger tack! DÅ ÄR VI ETT TEAM!!!!! JAg blir stolt och Ännu mer eggagerad i förslossnings arbetet!


När alla valpar är ute Alla Fosterhinnor o kakor avlägsnade o räknade! och alla ser ut att må bra! då Pustar man verkligen ut!

Man kikar ner i valplådan och fylls av ett LYCKORUS!! mamma tittar på mej Ömt o ser ut att säga TACK FÖR HJÄLPEN!  


  MEEEN DÅ när man ser dessa små liv!!!  Kommer Mina knäppa Tankar igen! Lilla du VILKET LIV KOMMER DU O FÅ DÅ?????? Tänker jag när jag kikar ner på dom små!    

TÄNK om du hamnar FEL! O får stryk o blir illa behandlad!

TÄNK Om jag väljer fel Matte Resp Husse till dej! ojojojoj...


Fortsättning följer,,,,,,

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

kalender

Klocka2

Musik2

Gästbok

  Skriv en rad i Min gästbok om du inte vill kommentera!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Musik


Skapa flashcards