tblackbella

Alla inlägg den 7 november 2012

Av tblackbella - 7 november 2012 10:43

 Igår Innan Natta kom hit så Besökte hon sin Mormor på dagverksamheten hon går på 3dar i veckan!

Det tog en stund innan hon hittade på Mormor så hon fick passera olika Rum o samlingsalar innan,,och hon Berättade att hon stött på 2Gamla Damer som satt och spelade Fia Me Knuff   i ett av rummen hon gick förbi,,

Natta stannade till och DOm Båda tittade Nyfiket upp på Natta och hon hejade på dom..När hon fortsätter gå så hör hon bakom sej hur dom båda damerna säger* Vilkens tur va de nu då*? De va din sa den ena,*Näe svara hon de va din tur! och hon hörde hur dom tjabbblade om det en lång stund innan hon till slut hittade där Mormor var!

Det var den episoden som efter att vi nästan gråtit över att Min kära Mamma och Nattas Mormor knappt kännde igen henne När hon kom!


Alzheimer och demens är en Fruktansvärd sjukdom..och för oss anhöriga svår att Tackla på Många sätt o vis!


Men eftersom Mormor tillslut kännde igen Natta och hon mådde bra och för att vi inte skulle börja gråta mer över detta!


Så kom dom 2Damerna som satt o spela Fia Me knuff att få oss båda att skratta gott! NAtta sa Mamma Tänk hur jag ställde till det för dom..

Dom kom ju av sej i spelet pga Mej,,Och TÄNK om dom blev ovänner!

Dom kanske sitter där än och undrar vems tur det är,,HEMSKT sa vi i kör,,MEN sen såg vi det komiska i det hela Och skrattade så tårarna rann!   Alltså det ena gav det andra

DÄRFÖR skrattade vi gottt,!


OCh Det känndes skönt o få släppa på trycket och känna lite Glädje i all denna sorg vi upplever Med Mormor o Mamma,,och Natta sa ..

*det som ändå känns lite skönt i allt detta är Att den som har Demens ändå Inte Lider så fruktansvärt i sin värld,,det är mer vi som lider!   Och Lider Med dom!


Vi kännde också att Pappa/Morfar var med oss i detta skratt vi såg honom framför oss hur han skämtsamt också skojade om hur tokigt det kan bli!


Nu ska jag sätta fart Blir en Lååång Dag Med Natta på op!

Gravida vovven är lugn idag och hon får sällskap här hemma av Min goa svärdotra!


Ta hand om era Gamla!   och Minns dom som dom var igår! Alla hamnar vi där nån dag och då hoppas även jag att de Mina kan skratta åt eländet också ibland! som sagt för att Lätta på trycket!



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

kalender

Klocka2

Musik2

Gästbok

  Skriv en rad i Min gästbok om du inte vill kommentera!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Musik


Skapa flashcards