tblackbella

Alla inlägg under november 2012

Av tblackbella - 30 november 2012 14:05

JA Nu har Min ÖNSKAN Om SNÖÖÖÖÖ! Verkligen slagit in!

HÄRLIGT!          


Förkylningen   Fortsätter att ÖKA istället för o Minska ISCH Jobbit! Känner MEj Berkligen INTE på Topp Idag!  


Men igår var jag lite piggare så tog oss iväg till Köpis!

Och där springer jag på en Go Vän som jag Inte sett på 30ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅR ! Jisses så Roligt!   Vi hade MAssvis o prata om så vi gick runt och ut o tog en ryk o prata prata prata! Jätteskoj! Vi Reste utomlands 1gång tillsammans!     Och vi pratade även om den resan! sen skildes vi åt när vi bytt telnr,,så får se om vi fortsätter hålla kontakten Igen!



För övrigt rullar dagarna på här och Valparna växer och mår bra!

börjar öppna ögonen så smått!        


Valp Mamman Mår också bra!

     


Även Övriga GÄNGET!

             


  Är också att DESSIE     Är DRÄKTIG Och valpar Väntas v1-2013


 


*Min Gamle Vän PELIN   Kom på besök en sväng!

 

Ha nu en trevlig Helg alla som kikar in! Och tat lugnt i trafiken!

 



Av tblackbella - 19 november 2012 13:20

Finner Inga ord just nu....Känner bara ledsamhet och sorg!


Helt plötsligt när jag kikade ner i valplådan såg jag att nåt INTE stämde! En valp Låg konstigt..Jag tog genast upp den,,den var fortfarande varm men känndes att den höll på att kallna! Jag började ändå massera den emmellan mina händer men till ingen nytta! Den var borta! JAg kikade ner i valplådan igen och såg ytterligare en valp som först legat på mage ,men när Mammna hoppade oroligt omkring och ville ha tillbaks den valp jag höll i så vände hon på den andra valpen och såg så också att den var DÖD! JAg la ner den andra óch tog upp och undersökte den Men var för sent,,den var Ljummen så den måste ha Dött först! Jag hämtade Min svärdotra eftersom MAn blir ju Rätt skärrad ändå och vill ha stöd! Hon fick hålla undan dom 2 Döda valparna ifrån Mamman eftersom hon var utom sej av oro nu! Medans jag fortsatte kolla dom andra valparna! Då upptäckte vi att den Lilla Isabell också verkade slö och var Ljummen med vid Liv! 


Jag Ringde Vetten och beskrev det som hänt,,och fick svaret att det är ju tyvärr sånt som händer Och sällan vet orsaken till..Det kan bara vara så att Nåt blev fel redan i magen mm mm! Att det Inte behövde betyda att alla dog utan avvakta och håll koll på Mamma o valpar och Ring igen om nåt mer blir!


Ocg visst Det är ju sånt som händer det vet jag MEN SÅ HIMLA LEDSAMT ÄNDÅ!!!


Sov Gott Mina kära puppisar! Jag Bäddade varsamt ner er i en Varm o gosig Mössa så ni kan sussa Tryggt Tillsammans När ni går över Regnbågsbron!  

Ni var sååå HIMLA FINA! Och Celest var Tänkt som Min! Gud grinar nu så ser inte Tangenterna! ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ Så Jävligt! 


 

Av tblackbella - 19 november 2012 09:43

JAg BORDE Hoppa HÖGT av Glädje slå Klackarna I taket   Vara Världens Lyckligaste GLAD   O Tacksam!


För att VINDARNA (Kanske) har vänt Lite Grann!



MEEN eftersom jag VET med Facit I hand efter ett halvt Liv ATT JAG ALLLTID DRAR KORTASTE STRÅT! ALLTID blir Ledsen o Besviken


NÄR Jag LITAR PÅ FOLK!!!

När jag I min Enfald TROR att folk vill MEJ VÄL!!!


För jag är uppfostrad från Grunden att FOLK ÄR SNÄLL!!!

Man ska vara POSITIV,GLAD O Tacksam!


MEEEN Min intuition mitt LIV som jag levt har FORMAT MEJ Annorlunda! JAg har efter ALLA Törnar,svek o OTUR!

Fått VÄLDIGT svårt att LITA På Folk!!!!!!!

TRO ATT DOM VILL MEJ VÄL!!!!!!

TRO ATT DOM INTE ENBART VILL RÄDDA SITT EGET SKINN!

TRO ATT DOM VILL SÄTTA MEJ ÄNNU MER PÅ POTTAN!!


MEEEN ÄNDÅ ALLTID OCH FORTFARANDE GER FOLK EN ANDRA CHANS TROTS MINA FARHÅGOR!!!


JAG ÖNSKAR AV HELA MITT  Att Det INTE ÄR SÅ NU!!

Att MAN VERKLIGEN VILL MEJ VÄL!!

ATT MAN INTE GÖR DETTA FÖR ATT SÄTTA MEJ ÄNNU MER I SKITEN!!!

ATT MAN INTE INTE INTE ENBART VILL SKO SEJ SJÄLV!!


Jag VILL Kunna när den här tiden är över kunna säga ÅÅÅÅÅÅÅÅHH

HÄRLIGT UNDERBART,Jag är SÅÅÅÅÅ GLAD O TACKSAM!


JAG KOMMER HÖJA VEDERBÖRANDE TILL SKYARNA!

NI KOMER ALLTID HA MITT STÖD,MIN VÄNSKAP

OCH FRAMFÖR ALLT MITT  !


MEEEN OM INTE!!!!!!!!!! DÅ HOPPAS JAG NI TAGIT PÅ ER BÄSTA LÖPARSKORNA! FÖR DÅ LÄR NI FÅ SPRIIIIINGA!!


FÖR TANT ÄR INGEN MAN LEKER MED ELLER LURAR LÄNGRE!!! FÅTT NOOOOOG AV SÅNT!!!

   





Av tblackbella - 15 november 2012 19:40

Inatt skrev Min Matte sååå Mycket Fiint om mej!  ...

 

MEEEN IMORSE När hon kom ner,,så HOTA HON O SÄLJA MEJ  


Och att Hon Skulle RADERA allt fiint hon skrev om mej Inatt!...


JAg blev HELT FÖRVIRRAD Och Undrade VARFÖR!!!


 

MEEN sen Förstog Jag,,,JAg Råkade ju LIGGA KVAR PÅ BROTTSPLATSEN!!!!


   

Ojojoj sååå ARG Hon var..Hon satte till och med hennes FAVVOTOFFLOR MITT FRAMFÖR SNOKEN PÅ MEJ!!!

 


Meeen jag Tyckte ju hon sagt att dom var ett nr för stor So What?

Hon hade ju ialf 1kvar!!  


Okej Okej...JAg förstår..MEEEN JAg hade ju såååå TRÅKIGT Nere När hon ALDRIG Kom upp Nångång!...


OCh Nu Låg jag ju FAKTISKT Och Tuggade på Min LEKSAK!


 


Jag sa DET ÄR DEN DÄR FÖRBASKADE NAKEN RÅTTANS FEL ALLLT!


 

Hon TAR alldeles fööör Mycket tid AV MIN MATTE Nu!

Hon ska ju ha Nakenbarn den där,,,Och därför Lär MIN MATTE Vara uppe LÄNGEEE På Natten för att hålla koll på henne! Och Då blir det ju så att Hon SOOOVER Mycket Längre än VANLIGT Då Min Matte!



JAg Tror Naken Råttan FEJKAR Allt!  Tror Inte hon har nå Förvärkar som Matte säger..Hon Vill bara ha uppmärksamhet och Massage Tror då jag!      

Nåja Tur att jag har MIN Vän Jack    

Han Tröstar mej när jag Är Lite Deppig ibland !  

Fast idag var han lite kinkig! Alltså INTE KINKY  ..


NEj Lite sur tror jag,,För Idag igen så fick jag följa med Hans Matte Linda och Hämta *Isak ifrån skolan!    

Jag har fått följt med henne 2dar i rad nu,,eftersom Min Matte Inte kan gå  med mej så mycket just nu pga hennes axel som hon har Jätteont i säger hon!


Nej nu ska Matte o jag kolla på Böda camping,,,   ses snart igen!


Kram/Bianca  




Av tblackbella - 15 november 2012 00:14

Här kommer jag att Berätta om Min o Biancas första 3månader tillsammans!


    

Ifrån en vikt på 15kg när vi fick hem henne Tills idag 3månader senare och 6månader och vikt 42kg!  Dom växer i REKORDFART En grandis! Och Det har varit Många turer hit o dit med VILKET FODER SOM ÄR BÄST!!!!

Vi har nu hittat ett foder som fungerar Bäst På Bianca och fortsätter såklart med det framöver!


Att Leva MEd en Grandis Är Helt Uuuunderbart,,  

Meeeen Även Mycket jobb! MEN man får så Mycket tillbaks i slutänden så man kan EJ Bli Riktigt ARG över sånt som Kan gå Riktigt överstyr ibland!



Dagen jag hämtade dej var jag nog den *Lyckligaste*


Du var en sååå Söt Liten Tjej! Vit med grå prickar,,I Grandis världen kallas den färgen/hunden Porslins hund,,Och därmed en icke godkänd Grandis Färg,,För utställning alltså! Men vad gjorde väl de,,Din färg Tyckte jag var så otroligt snygg! Och passade till dina gråblå vackra ögon!  Här ställer din uppfödar Matte Malin upp dej för visning!


     

Och ÄNTLIGEN skulle jag bli ägare till en Grandis!


Det var egentligen Inte Meningen från Början att det skulle bli du o Jag!

MEN VI VALDE VARANN!....    


Och tiden Går FORT fort med en Grandis i Huset! 


     

Du med Dina Bröder..Jack Och Harry! Ni har såå skoj på era Möten!


 


 

Även om Blodvite Offta uppstog Vid Hård o tuff lek er emellan!


 

Och Många vilopauser lär man ha som Liten Grandis valp också!



          

Här sitter storebror Jack O väntar på en lektur!




                 


Syskon Myyys efter en Häftig Lekstund!

                        

Tiden  med dej har MINST sagt Varit Omtumlande! Även om det kännts som du varit det Bästa som Hänt mej med att vara Med Hund,,såååå

Har jag  Många ggr svurit ve o förbannelse Över Allt Bus du tagit dej till! Åtskilliga skor har sett sina sista dagar,,blomkrukor,


   Prydnadssaker,Mattor,Mjukisdjur,Kuddar,Dynor,

Pappersrullar!


*OJOJOJ MATTE INTE GLAD NU!!*

  

Och för att INTE tala Om MIN FORNA LJUVLIGA TRÄDGÅRD!!

              


        

 

        

Den Finns INTE längre,,

Idag ser den Ut så HÄR!!!

Vi har fått satt upp grindar av kompost galler ÖVERALLLLT..

För att du INTE ska kunna Gräva upp All Gjord!


 

Vilket REDAN HÄNT! På Åtskilliga Land! Lökarna JAg satte DOM GRÄVDE DU UPP! stenarna som legat FINT I grupper Ligger så här idag! TOg bort det Lilla staketet runt om eftersom DET INTE LÄNGRE HAR NÅN FUNKTION!!


  


Du fullkomligt MÖLJER Dej Fram ÖVER DET NU!! och RAKT I Rabatten!


VADDÅÅÅ RABATT??? undrar du Och Ler Lite snett!!     

  


HÄR Stog det engång En VACKER VÄXANDE VÄXT!!!!

  


Så här Fiiin var den då!!!!!

  


HÄR har du vart i farten Och GRÄÄÄÄÄVT! Vilket Du ÄLSKAR!!

  

Så här har vi fått inhägnat runt Caprifolen! Samt satt en Grind så att du INTE ska Kunna Hoppa Över staketet! Trodde vi ja att det skulle Hjälpa NÄPP Igenom det lilla utrymmet till höger TAR DU DEJ SMIIIIDIGT ÖVER Ialf!!!


 


Det var som sagt  en Gååååå....ng EN VACKER  TRÄDGÅRD!!

    

Gräsmattan FANNS också där engång...

        

IDAG::::::::::::::::::::::: Finns Det INTE så Mycket kvar av den heller....



        


Och Dina GIGANTISKA BAJSPLUTTAR(HÖÖÖÖGAR)

     

*Tar jag Villigt också upp Efter dej*


Du lämnar STOOORA Tass avtryck I Jorden!

  

Och Jaaa Lite var stans...    


    

Och OFFTA är du Inte så Medgörlig att få in i bilen heller! Även Om du ÄLSKAR ATT ÅKA BIL! Då vet du att det offta blir Lös spring i skogen mm!

  

Börjar bli lite tungt att Lyfta dej nu,,,,,,

OFFTA står eller LIGGER Du Mitt FRAMFÖR där man ska gå!

     

MEN När du  legat Tryggt intill mej och varit Den LJUVLIGA Grandis Valp Jag någonsin skådat!                               


JA Allla Dina Tokiga sovstilar!


           


Alla turer vi varit ute på i bil skog o mark*! Här ser du KOOR   För första gången i ditt Liv,,Och Du började skälla o morra som sjutton åt dom hiihi

  

Här är vi Nere vid Havet I Hållnäs o springer!


       


Här Hälsar vi på Din Fiina STOOORA MAMMA !

           

Och här hälsar du på dina övriga syskon!

         


FÖRSTA SNÖÖN! ÄLSKADe DU!


               

  DÅ KAN MAN ÄNDÅ^BARA INTE LÅTA BLI ATT ÄLSKA DEJ!!!

    


Och Tänk vad din Käre Bror *Jack*

           


                 

Skulle Bli ledsen och Lääängta ihjäl sej efter dej När han står där Lydigt Varje Morgon Och väääntar på att du ska komma ut o leka!



  


NEJ Jag kommer ALDRIG att Kunna sälja dej,, ALDRIG NÅNSIN Kunna skiljas Ifrån dej!   Hur Jobbigt den här första tiden än varit och hur mycket som pajjats i din framfart!  Hur Mycket oturligt vi haft !

Den dagen NAtta fick Veta att hon fått allergi..Fick jag PANIIIK! Jag handlade i panik och rädsla och Höll på att Följa Råd som JAg efter Mycket grubblande o vak Nätter Fann Att jag Bara INTE kan följa dom! JAg gjorde istället ALLLT för att Lösa det,,Och nu har jag kommit en bra bit på väg!

OCh vi ska INTE Behöva skiljas åt än på Länge Länge Får jag hoppas!

Om inte nåt oförutsett händer igen som jag ej kan göra något åt!




Du ska få växa upp tillsammans Med Din Bäste Vän O bror Jack!



Och Mycket Nya Hyss Kommer det säkert bli framöver Med er!

    

OCh vi hoppas Ni kommer att bli som Dessa Gigantiska Hundar och få vara frisk o kry!


 


OCH Mer OM Dej......

    

Bianca DU ÄR EN OTROOLIG TÖS....SNÄLL i Möten Med  både större....


  


        



 


 




Och Mindre....









           



Och Katter ÄLSKAR Du Både Att Jaga o gosa me!


    



Och Barn   



Fler bilder på Besöket hos Gammel Matte och Dina syskon o Mamma!

                   


Och Din Otroligt Vackre Pappa Höll jag på att Glömma!

  

Allmänt

Av tblackbella - 12 november 2012 20:23

         

Och Plast farmors Gohjärta också!  Vill Modella Med sin Mössa!


       


Och MAMMAS Gohjärta NICLAS,,,Provar Den Nya Mössan Hahaha

Och han  vill FAEN INTE VA ME PÅ BILD...

   


så svärdotra får Modella i den Nya POLKA DOT Mössan!


   

Av tblackbella - 11 november 2012 11:51

Idag är det en sån där Jobbig Dag igen,,,

FARSDAG....Tankarna går idag til min kära Pappa såklart..Som inte längre finns med oss..

Hyllar hans dag med några av hans favoriter,,






















Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

kalender

Klocka2

Musik2

Gästbok

  Skriv en rad i Min gästbok om du inte vill kommentera!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Musik


Skapa flashcards