tblackbella

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2012

skulle skriva om nåt skoj idag,,Meeeen! Den här Inneboende Jäkeln tog bort min entusiast,,iiigeeeen!

Av tblackbella - 10 oktober 2012 11:36

Hej!

Mitt namn är Fibromyalgi.

Jag är en Osynlig Kronisk Sjukdom och jag är din följeslagare för resten av livet.

Andra runt omkring dig kan inte se eller hota mig, men DIN Kropp kan känna mig.


Jag kan attackera dig var, när och hur jag vill.

Jag kan orsaka dig våldsam smärta eller, om jag är på bra humör, orsaka dig värk överallt.

Jag minns när du och Energi sprang omkring tillsammans och hade kul.

Jag tog Energi ifrån dig och gav dig Utmattning istället.

Försök ha kul nu!

Jag tog även God sömn från dig och gav dig Fibro-Dimma i utbyte.

Jag kan få dig att darra inombords, eller få dig att frysa eller svettas medan alla andra känner behag.

Javisst ja, jag kan få dig att känna ångest eller depression också.

Om du har planerat något eller ser fram emot en spännande dag,

så kan jag ta det ifrån dig med.

Du bad inte om mig, jag valde dig utav olika anledningar, tex det där viruset du aldrig blev fri ifrån, eller den där bilolyckan eller kanske var det de där åren av förödmjukelse och trauman?

Hur som helst jag är här för att stanna.


Jag hör att du tänker gå till en läkare som kan göra dig utav med mig.

Jag skrattar så jag kiknar.

Försök du bara.

Du kommer behöva gå till många, många läkare innan du hittar någon som kan hjälpa dig på ett effektivt sätt.

Du kommer bli ordinerad värktabletter, sömntabletter, energipiller,

tillsagd att du lider av ångest och depression,

rekommenderad att prova TNS, bli masserad,

tillsagd att om du sover och motionerar regelbundet så kommer jag att försvinna,

tillsagd att tänka positivt.

förnedrad, uppmanad att rycka upp dig,

och MEST AV ALLT,

aldrig bli tagen på allvar hur du känner dig,

när du klagar till läkaren om hur utmattande livet är varje dag.

Din familj, dina vänner och dina arbetskamrater kommer alla att lyssna till dig ända tills dom tröttnar på att få höra hur jag får dig att må och vilken utmattande sjukdom jag är.

En del av dom kommer att säga saker som -

"Äh, du har bara en dålig dag.."

eller "Ja jag kommer ihåg att du inte kan göra saker som du gjorde för 20 ÅR sedan."

utan att höra att du faktiskt sa 20 DAGAR sedan,

en del kommer att börja prata bakom din rygg,

medans du sakta känner att du håller på att förlora din värdighet i dina försök att få dom att förstå.

Speciellt när du är mitt inne i en diskussion med en "normal" människa och har glömt vad du skulle säga härnäst..

Avslutningsvis, (jag hade hoppades kunna hålla denna del hemlig, men jag antar att du redan listat ut det).

Den enda plats du kan få någon support eller förståelse från, ang mig, är ANDRA MÄNNISKOR MED FIBROMYALGI.

Högaktningsfullt

Din Osynliga Kroniska Sjukdom.


Författare Okänd..


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tblackbella - 19 april 2014 23:10

Har förberett denna påsk i veckor med Pyssel o fix!   Och Igår kväll förbereddes *KALKOOONEN*     Jisses vilket sjå jag hade med den,,   Meeen den blev efter konstens alla regler goood Känd!         Till efterrätt hade Svärdotr...

Av tblackbella - 7 april 2014 23:16

vet ej hur jag ska tackla allt igen,,,Drömmar,Lycka Och Tryggheten Finns inom Räckhåll,,   Meeen,,,,,             ...

Av tblackbella - 12 mars 2014 12:25

Eller Kanske Inte ni gör,,Läste nyss ett inlägg ifrån en Kille som stog med  I RAMPLJUSET Som finns här på bloggen,, MAn kan skriva Lite där OM man tex Vill ha fler läsare till sin blogg Eller Bara ändå!     Ibland kikar jag gärna in o kollar N...

Av tblackbella - 11 mars 2014 21:47

Har ju gått igång på FOTOTAPETER,,,Och suttit och klickat runt på olika sidor,,Men tyckte att det vart vansinnigt dyrt!   MEN så kikade jag ikväll igen och då hittade jag på BAUHAUS Och där kostade dom inte ens hälften av det jag hittat på an...

Av tblackbella - 10 mars 2014 12:35

En jobbig Natt med saliga Tankar,,Fick mej tillslut att Börja Må akut illa   Gick upp en stund och blev tvungen att ha en Spyhink brevid sängen Ifall att,, Snacka Om känslo kaos igår som fick mej att totalt Flippa Ur i hjärnan!   MEN som sa...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

kalender

Klocka2

Musik2

Gästbok

  Skriv en rad i Min gästbok om du inte vill kommentera!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Musik


Ovido - Quiz & Flashcards