tblackbella

Alla inlägg under oktober 2012

Av tblackbella - 29 oktober 2012 10:19

Det innebär för mej DETTA....     HALKA med andra ord!


Meeen Bianca Tyckte det var HELMYYYSIGT -med Första snön!


         


Och för Barnen är det också skoj med SNÖÖÖ!! Det minns man själv som liten...  


Och Vissst Tycker jag också det är mysigt med första snön,,Det blir Ljusare framförallt!


  Nu blir det tillbaks Till stickningen en stund


  Har ju Fått en hel del Beställningar! JÄTTESKOJ!! Ha en Mysig dag!


                     

Av tblackbella - 22 oktober 2012 12:01
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av tblackbella - 18 oktober 2012 21:07

Vi har sökt efter en Lämplig  

Till Dessie  



Och Väntat....   på svar!


Nu har vi fått några,,,  

Nääe Russka Dessie på huvet när dennne kom  


Meeen Han Dååå....  

Nä fööör stoooor MAtte ju,,,,  


Men så dök denne Lille gentleman upp....  

Och dååå ni,,,Blev Dessie Till sej i trasorna må ni tro,,,  


Så nu inväntar vi lööööpet!  


så kanske STORKEN   Dyker upp med små goknytt till våren!


 

Av tblackbella - 16 oktober 2012 11:28
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av tblackbella - 12 oktober 2012 07:36


Ja Nu tror ni säkert som jag själv trodde! HAR HON FÅTT TOMTAR PÅ LOFTET!!!!???????

Näe så lätt löst var eller är det tyvärr INTE,,,,

Vaknade först av en obehags känsla,,Samma känsla som jag hade månader INNAN Min Kära Pappa gick bort,,,Fick för mej att nåt var fel!

kisade på klockan,,,Den stod på 0645,,,,,JAg vred på mej och SÅG ATT GUBBEN LÅG O SNUSADE(SOV) Som en STOCK BREDVID MEJ!!!??? JAG HÖRDE TYDLIGT HANS ANDETAG!!!!!!!!!


Oj tänkte jag när jag åter igen kikade på klockan,,Har han sovit Över??


Men sen Tänkte jag,,Näe han börjar säkert lite senare idag nu när det blivit kallt ute(Dom brukar börja senare vid dåligt väder tex) Så försökte återgå till sömn,,

Meeeen var så himla pinknödig så jag tänkte Äh går upp ialf o pinkar o lägger mej sen igen,,

Jag smög upp och gick in på toa,,det var fortfarande lite halvmörkt så jag stängde dörren till toa och tände lyset,,Gubben gillar inte lyse på morron så med hänsyn till honom stängde jag till toa dörren så att inte lyset skule väcka honom,,NU NÄR HAN HADE SOVMORRON!!!!!!!!!!?????


När jag var klar Tittade jag på mej själv i spegeln när jag tvättade händerna och Tänkte,,HM Konstigt att jag vaknade så här tidigt(Var uppe rätt sent inatt),,ÄR DET NÅT S
OM HÄNT MED MAMMA TÄNKTE JAG!!!


JAg släckte lyset och smög tillbaks in i sängen..

MEEEN När jag lagt mej igen och skulle precis vända mej o kika till gubben för att väcka honom försiktigt o fråga OM IFALL HAN SOVIT ÖVER!!!


DÅ LÅG DET INGEN GUBBE DÄR!!!!!????????


JAg sa högt för mej själv VA FAN!  kolllade och kännde igen...MEEEN INGEN GUBBE,,,BUffy hade däremot lagt sej där(Hon låg bredvid mej på sidan när jag Vaknade och fick puffa ner henne INNAN JAG GICK UPP PÅ TOA)) Så Hon var det INTE som legat där förut!!!


Jag Blev INTE rädd (Konstigt Nog) Utan mer förbryllad! La mej på rygg och fundererade en stund,,VA SJUTTTON???? Har jag DRÖMT??? ROPADE På gubben,,,(ifall han satt nere och nyss hade gått upp)Men Inget svar,,


Näe så konstigt,,Jag gick igenom hur det låtit när jag hört hur han låg bredvid mej o sov!!! Fick känslan av att HAN LÄT JU FAKTISKT SOM MIN PAPPA NÄR HAN SOV!!!!!! Lite sådär högljutt halvsnarkande ,,,,


KUNDE INTE LIGGA KVAR LÄNGRE,,,

Gick upp,,När jag var på väg ner i trappen Hörde jag ett bekant Ljud...Av kaffebryggs filtret,,,aha GUBBEN ÄR NERE:::JAg ropade igen hans namn...


MEN INGET SVAR;;;Nere möttes jag av Mina 2 katter ..Jaha då var det dom som kanske kom åt nåt här nere som lät som kaffe filtret,,,


Gick in i badrummet nere och sköljde ansiktet med iskallt vatten för att kvickna till IFALL JAg bara DRÖMT eller Nåt,,Meen Näe..

JAg ÄR O VAR KLARVAKEN!!!!


Satte på kaffe,,,,Gick ut o tog Morronryken,,OCh Hejade på Min svärdotra som Också var uppe,,,,JAg Började genast berätta för henne vad jag nyss upplevt,,,Och hon sa usch sååå Läskigt jag ryser,,Men sen när jag sa att jag Inte blivit Rädd Utan mer fått känslan av att det nog var MIN DÖDE PAPPA Som Sussat bredvid mej en stund,,,Så sa hon lika,,,Jaaaa Det MÅste det ha varit!!!


Jaaa sitter här nu LIKA FÖRBRYLLLAD !!!


VEM SOV BREDVID MEJ IMORSE?











Av tblackbella - 11 oktober 2012 22:32

 




Och fick med mej hem en Jättepumpa!



Hem odlad av K! Plus Fick Recept på Pump ostkaka!  

blir skoj o testa hur det smakar! Har aldrig gjort nåt på Pumpa förut!



OCh Nästa vecka Tar k med Dessie Till Sin Salong TRIM TAZZA I sandviken För en Liten skönhets behandling!

    Så här Fin Blev hon sist hon var dit!


Av tblackbella - 10 oktober 2012 14:04

*Japp så kan också en HEMSK Fibromorron ARTA sej!

Ifall man kanske som jag just gjorde idag,,sprang på Nåt SKOJ! Som fick mej att Genast skena upp på övervåningen och Äntra *SKRUBBBEN*

Med RESTGARNER!!!


EN SITTPUUUUUUUUUUUUFFFF!!!   Gud så skoj! Och Lätt såg det också ut o vara att sticka en sån! Bilden är Lånad ifrånhttp://greitzan.blogspot.se/2012/09/sticka-en-sittpuff.html?showComment=1349869301665 http://greitzan.blogspot.se Greitzan Härliga sida! Med en massa fina stickade alster!

TAAAACK Snäälla Du som förgyllde Min fibbrodag! ,,


Mer Lånade bilder på dessa!

 

Priser på *Puffarna* ifrån dessa sidor är från 1095kr! iiiih lite dyrt för min plånbok,,därför testar jag nu och ska sticka en sån,,Och har frågat Min goa svärdotra om hjälp med innekudde till en sån eftersom hon är Duktig på att sy!  


Sååå OM Orken och lusten finns,,Kanske jag stickar   FLER Ifall Nån skulle vilja Beställa en sån framöver av oss!


och som sagt,,Från O   Till 100    

 

 




Av tblackbella - 10 oktober 2012 11:36

Hej!

Mitt namn är Fibromyalgi.

Jag är en Osynlig Kronisk Sjukdom och jag är din följeslagare för resten av livet.

Andra runt omkring dig kan inte se eller hota mig, men DIN Kropp kan känna mig.


Jag kan attackera dig var, när och hur jag vill.

Jag kan orsaka dig våldsam smärta eller, om jag är på bra humör, orsaka dig värk överallt.

Jag minns när du och Energi sprang omkring tillsammans och hade kul.

Jag tog Energi ifrån dig och gav dig Utmattning istället.

Försök ha kul nu!

Jag tog även God sömn från dig och gav dig Fibro-Dimma i utbyte.

Jag kan få dig att darra inombords, eller få dig att frysa eller svettas medan alla andra känner behag.

Javisst ja, jag kan få dig att känna ångest eller depression också.

Om du har planerat något eller ser fram emot en spännande dag,

så kan jag ta det ifrån dig med.

Du bad inte om mig, jag valde dig utav olika anledningar, tex det där viruset du aldrig blev fri ifrån, eller den där bilolyckan eller kanske var det de där åren av förödmjukelse och trauman?

Hur som helst jag är här för att stanna.


Jag hör att du tänker gå till en läkare som kan göra dig utav med mig.

Jag skrattar så jag kiknar.

Försök du bara.

Du kommer behöva gå till många, många läkare innan du hittar någon som kan hjälpa dig på ett effektivt sätt.

Du kommer bli ordinerad värktabletter, sömntabletter, energipiller,

tillsagd att du lider av ångest och depression,

rekommenderad att prova TNS, bli masserad,

tillsagd att om du sover och motionerar regelbundet så kommer jag att försvinna,

tillsagd att tänka positivt.

förnedrad, uppmanad att rycka upp dig,

och MEST AV ALLT,

aldrig bli tagen på allvar hur du känner dig,

när du klagar till läkaren om hur utmattande livet är varje dag.

Din familj, dina vänner och dina arbetskamrater kommer alla att lyssna till dig ända tills dom tröttnar på att få höra hur jag får dig att må och vilken utmattande sjukdom jag är.

En del av dom kommer att säga saker som -

"Äh, du har bara en dålig dag.."

eller "Ja jag kommer ihåg att du inte kan göra saker som du gjorde för 20 ÅR sedan."

utan att höra att du faktiskt sa 20 DAGAR sedan,

en del kommer att börja prata bakom din rygg,

medans du sakta känner att du håller på att förlora din värdighet i dina försök att få dom att förstå.

Speciellt när du är mitt inne i en diskussion med en "normal" människa och har glömt vad du skulle säga härnäst..

Avslutningsvis, (jag hade hoppades kunna hålla denna del hemlig, men jag antar att du redan listat ut det).

Den enda plats du kan få någon support eller förståelse från, ang mig, är ANDRA MÄNNISKOR MED FIBROMYALGI.

Högaktningsfullt

Din Osynliga Kroniska Sjukdom.


Författare Okänd..


   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

kalender

Klocka2

Musik2

Gästbok

  Skriv en rad i Min gästbok om du inte vill kommentera!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Musik


Ovido - Quiz & Flashcards