tblackbella

Alla inlägg den 8 juli 2012

Av tblackbella - 8 juli 2012 19:09

Min vÄÄÄÄNTAN över vad som är fel..Fortsätter!

Igår PÅ EN LÖRDAG!!!! Ringde en läkare ifrån kvinnokliniken,,'

Bara det ATT RINGA OM ETT BESKED En lördag gjorde mej genast Fundersam och orolig,,Hon presenterade sej och sa sen,,Jo förlåt att jag stör på en helgdag,,MEN JAg ville Ringa dej o berätta om provsvar samt Behandligt,,Ahapp Svara jag Oroligt!

Jo svaren vi fått nu Visar EJ PÅ NÅGRA CANCERCELLER!!! PUH svara jag,,*Nähe Och Då ÄR DET ALLTSÅ INTE CANCER sa jag,,

*Nej Inte på dom svar vi fått nu!! *DOM SVAR NI FÅTT NU????

Hur menar du då?? *Det var väl dom Proverna som togs vid operation SOM SKULLE VARA KLAR NU????? *Jo alltså som sagt dom proverna visar ingen mer förändring MEN ,,,Eftersom du ej VA SÖVD!!!!!

Så kan vi Inte utesluta att provet blev Korrekt,,,,

Meeeen Va fN Svara jag FAKTISKT ILKSKET....DET VAR DET J*U *INTE NÅN SOM SA NÅT OM????? Att det ej skulle Bli KORREKT Igen???

DÅ HADE JAG VÄL FÖR SJUTTON GÅTT MED PÅ SÖVNING*???? Men så förklarades det inte,,Nu BLIR JAG SNART GALEN PÅ DETTA!!!

Och jag började åter förklara för denna läkare som är Typ 4a i ordningen VAD FÖRSTA LÄKAREN SAGT!!!! Hon Blev då förvånad Och skulle Genast Läsa MIN Journal..Jaaaaa GÖR DET,,,

Hon Läste upp FAST innan hon läste  gick hon in i LÄKAR försvars ställning,,och sa Jomen Man säger ju ATT Det Kan Och Oftast är cancer vid Såna symptom och en svälld Livmodervägg,,,Då upplyste jag henne om att DET BEHÖVER DET FAKTISKT INTE ALLS VARA!

Nej det har du rätt I sa hon då..sen läste hon och sa att det INTE Stog nåt om Cancer utan om Misstänkt förändring,,Ja Men det är ju en JÄKLA skillnad på cellförändring och cacer svarade jag,,Jo det har du rätt i,,Men så fortsatte hon och sa Jomen om vi Nu tar steg 2 så ska jag berätta hur vi nu Tänkt,,Jaha Ok svara jag,,(SLINGRA SEJ Anser jag)...Det som även upptäcktes nu var att dina äggstockar var lite upp o ner så att säga,,Jaha OCH VAD MENAS med det?

Jo alltså dom producerade antingen över eller Inget av ett slags hormon,,Så nu Tänker vi PROVA Behandla Dej Med GULKROPPSHORMON I Först 10 Dagar sen ett uppehåll i ca en vecka då du kommer att få MENSLIKNANDE BLödning(JIPPPI)) HAr ju INTE fått NOG av det precis!! Jo fast du kommer EJ att blöda Lika Mycket som du gjort nu,,Nähe Ok,,JAg hade ju förväntat mej HELT Blödningsfritt Efter detta,,Jomen efter som det inte verkar ge sej så måste vi nu prova detta,,Ok...Ja sen efter uppehållet så blir det 10dars behandling till,,SEN ska du komma Hit igen och undersökas Med ultra,,Och visar det sej då att Livmoderväggen ej Minskat..DÅ MÅSTE VI TYVÄRR GÅ IN IGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!

OCH DÅ MÅSTE DU SÖVAS För då går vi även in med en Camera för att Tydligare Kunna se *Ifall Något Är Där som vi MISSAT!!???? Och då SKYLLER DOM PÅ TYP MEJ VAD JAG FATTAR !!!!! FÖR ATT INTE JAG VILLE BLI SÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖVD!!!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

SHIT,,,,,O fy faaaaan kan jag bara Tycka!

En Lex Maria Anmälan Vore nog på sin plats IGEN För Detta Sjukhus!!

Så nu ska jag strax påbörja en sk cyklisk behandling!

NICE!!!




















Cyklisk behandling:

Om Du har blödning nu ska Du ta gulkroppshormon 10 dagar i rad. Det hjälper slemhinnan i livmodern att mogna.

Blödningen minskar vanligen efter några dagar men det är normalt att den fortsätter lite under behandlingen.

Några dagar efter att Du slutat med tabletterna kommer det åter en blödning. Den blödningen ska Du räkna som mens och notera datumet i almanackan. Den blödningens första dag ska Du kalla för dag 1 i menscykeln. Numrera sedan dagarna i almanackan framåt till dag 16. Dag 16 börjar Du med medicinen igen och tar den i 10 dagar till dag 25.

Efter det kommer en blödning som åter är som normal mens. Börja räkna från dag 1 igen första blödningsdagen.

Behandlingen kan upprepas under flera månader. Vanligen tar man tre kurer i rad och har då normala menscykler utan mellanblödningar. Därefter kan man prova om det fungerar utan medicin. Blir blödningen oregelbunden igen kan man fortsätta att ta en kur med gulkroppshormon varje månad (cyklisk behandling) så länge det behövs.

Kontinuerlig behandling:

Tar man istället gulkroppshormon varje dag (kontinuerlig behandling) byggs ingen slemhinna upp i livmodern och man får ingen mens. Denna behandlingsform används vid mycket smärtsamma menstruationer eller andra tillstånd när man vill undvika att ha mens.

Om Du fortsätter att blöda oregelbundet trots att Du tar medicinen ska Du höra av Dig till mottagningen igen. Då måste man leta efter andra anledningar till blödning än brist på gulkroppshormon.

Vilka biverkningar kan man få?

Gulkroppshormon ger ingen ökad risk för cancer, högt blodtryck eller blodpropp. Vissa tycker att det känns som före mens med svullnad och irritation. Det går över så snart man slutar med medicinen.

Texten är granskad av Överläkare

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

kalender

Klocka2

Musik2

Gästbok

  Skriv en rad i Min gästbok om du inte vill kommentera!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Musik


Ovido - Quiz & Flashcards