tblackbella

Direktlänk till inlägg 26 juni 2012

Blir Snurrig på detta velande och osäkra svar!

Av tblackbella - 26 juni 2012 08:42


Har fått så MÅNGA Otydliga svar på Mina frågor,,När jag först var hos gyn fick jag det OTREVLIGA beskedet Du har till 99.1%cancer Jag fick åter efter ca 5dagr efter detta besked prata med min gynläkare,,Då kunde hon INTE riktigt säga OM det var CANCER eller cellförändringar Eller Något annat,,Hon sa att jag skulle få en akut operationstid INNAN Provsvaret ifrån Livmodern var klar!

För att dom skulle gå in och skrapa samt ta bort eventuella FÖRÄNDRINGAR!!!!! Som skulle KUNNA VARA VAD HON MISSTÄNKTE CANCER!!! Och OM dom såg nåt vid operationen så skulle detta avlägsnas!!!! HELA MITT OCH MINA NÄRAS LIV VÄNDES JU UPP O NER PGA DETTA BESKED!!!!


JAg fick DÖDSÅNGEST Och Tänkte mest på Mina barn o barnbarn,,,Jag fick Jobbiga Tankar så som när jag satt o såg ut över ängarna vid altanen så tänkte jag JAHA Så det var detta det LIVET som passerat ÄR DET SLUT NU??? ÄR DET MIN SISTA SOMMAR??

Vi grät Tillsammans Mina barn o jag, och mina Nära o kära vänner vart såklart även dom chockade!

JAg LUSLÄSTE ALLT OM LIVMODER CANCER Även Min Dotter Läste och gav mej besked o tröstade och vi pratade o grät i omgångar! FYYY FAAAEN På Ren svenska Vilka Helvetiska Veckor! Jag oroade mej för Operationen Eftersom jag FORTFARANDE EJ VISSTE VAD SOM SKULLE GÖRAS!!! Skulle Dom Ta bort Livmodern direkt? Eller endast skarpning? Provtagning Igen??? Näääe Fick ej Nå RIKTIGT BESKED ENS PÅ OPERATIONSDAGEN!!!! Alla var svävande med sina svar!

Efter Mycket om o men på sjukhuset så FICK JAG VARA VAKEN TILL OCH BÖRJA MED????

VADDÅ TILL OCH BÖRJA MED FRÅGADE BÅDE JAG O MIN DOTTER!!!! ??? MEN SVAREN VAR HELA TIDEN SVÄVANDE!!!! KONSTIGT ATT MAN BLEV EXTRA RÄDD!!! EFTERSOM VI INTE VISSTE VAD SOM SKULLE HÄNDA!!!


Och INGEN Verkade ha läst min journal Riktigt heller,,,för jag fick hela tiden IN både tabletter och det gjordes fler provtagningar mm INFÖR SÖVNING!!!! och så kommer sköterska in och ska SÄTTA EN INFART????? Jag titta storögt o sa,,NÄMEN jag ska ju INTE BLI SÖVD;;Hon kollar på mej o säger Nähe och går iväg o kommer strax åter o säger,,jomen vi lär sätta en infart ialf IFALLL DU* BLIR SÖVD Plus för smärtlindring!!! JAg frågar,,,SMÄRTLINDRING skulle jag ju få med spruta i nedre regionen??? Alltså LOKALBEDÖVNING!!!!! Jomen kan behöva äevn intravenöst oki svara jag,,,,,,SEN KOM NÄSTA  DROPPE  när  sköterska nr3  kommer in MED DROPP!!!?????????? Vi sa i kör då!!! MEEEEN JAG/HON SKA JU INTE BLI SÖVD!!!! Varför ska jag då ha DROPP!!! sköterskan tittade snopet på oss och sa,,VA? Jo Men? OJ? Måste kolla,,Men sa NÄMEN Vi sätter Dropp ändå för du KANSKE BLIR SÖVD IALF!!!!


ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHH Just då ville Jag BARA BLI SÖÖÖÖÖÖÖÖVD FÖr o slippa allt jäkla Trams!!!


Några minuter senare kommer sköterska nummer 4 in,,,DÅ VAR DET DAGS!!! Nu kan Du göra dej klar och gå in o kissa så ska vi åka ner till operation!! Oki,,gjorde som hon sa,,


Sen ner och drogs in på op..DÄR Blev jag mottagen med en otrolig värme och jag kämnnde mej genast bättre till mods och oron släppte lite...så kommer då NARKOSLÄKAREN!!!!!!!!???????????

STIRRADE STORT PÅ HONOM För han säger,,,Ja du är lite orolig för att bli sövd har jag hört,,,

Jaaaa svara jag MEN JAG SKA JU INTE SÖVAS??????????? Jag ska ju få va vaken till och börja med?????????????? Ja svara han MEN är du helt säker på att du klarar det då????

Ähum harklar jag mej och känner PANIKEN komma,,Jaaaa klart jag är!!! OK svara han då kör vi så! sen pysslas det som sjutton får på mej BENVÄRMARE Och ett Jättevarmt o skönt Täcke,,Frågar om jag vill ha en extra kudde o jag svarar ja tack Gärna! Sen dras det ut nå liknande mini strykbrädor på varsin sina om mej där jag får lägga armarna på..Får en Blodtrycks mätare påkopplad på vänster arm och en syre mätnings grej på fingret på höger sida!

Sen läggs kuddar mot benen så att det ej ska bli nå tryck där säger dom..Sen får jag hasa ner ytterligare på britsen..OCH SEN ÄR JAG KLAR!!!! Då frågar sköterska nr5 Vilken tid jag senast åt nåt,,,,,,??? Jag svarade strax efter kl 08 eftersom jag blivit informerad om att jag fick äta en lättare frukost utom Bacon för halv nio!!! Då TITTAR ALLA PÅ VARANN OCH Narkossköterskan säger,,VA??? Det blir för Tajt på! Jag kollar storögt igen,,,Och frågar Vaddå?? Ja svarar hon Det har INTE GÅTT 6 TIMMAR Riktigt än och DÅ VÅGAR V*I INTE OPERERA DEJ!!!!!!!!!!!!!!



 
 
Karin eklund

Karin eklund

26 juni 2012 11:53

Men vad har du hamnat på för jäkla sjukhus,är det en gäng vuxna som leker sjukhus eller.Ska väl för sjutton vara raka klara besked och sen ska det väl inte heller vara så här många inblandade tycker då jag då av sköterskor som skenar hos dig,då är det nog lätt att det blir misstag o den ena vet inte vad den andre gör.
Sen ska de för sjutton veta om det blir en större op. eller om det blir en mindre.
Nej be om raka besked annars leta reda på chefen o ge han en snyting.
Kan ju förstå att man gör iordning dig utifall du kan behöva sövas,och då ska man ju göra alla förberedelser så som om man ska sövas.Det där är ju faasen ett skämt Lisa,byt sjukhus om det går,eller kanske prata med en annan läkare. Sen så ska det hela pratas igenom före hur det hela ska gå till om vad o hur de ska göra eventuellt.Inte bra alls det där,inte nog med att du ska få såna oklara besked sen ska de klanta sig innan op också.
MÅNGA STYRKEKRAMAR till dig vännen hoppas du har många vänner nära dig, sen har du ju de dina nära dig som hjälper dig o stöttar.Men det är ju jobbigt såna här gånger för de dina också.
Än en gång VARMA STYRKEKRAMAR till dig vännen.Karin o svartnosarna.

http://bloggplatsen/kajsa-varg

tblackbella

26 juni 2012 14:32

Tack karin! Ja det är helt otroligt,,JA jag har tänkt byta sjukhus men vet ej om det går,,Blev ju op i uppsala för cellförändringar när jag var 26År och då var det INGA oklarheter,samt att jag då fick psykolog stöd mm,,Kramar tillbaks till dej!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tblackbella - 19 april 2014 23:10

Har förberett denna påsk i veckor med Pyssel o fix!   Och Igår kväll förbereddes *KALKOOONEN*     Jisses vilket sjå jag hade med den,,   Meeen den blev efter konstens alla regler goood Känd!         Till efterrätt hade Svärdotr...

Av tblackbella - 7 april 2014 23:16

vet ej hur jag ska tackla allt igen,,,Drömmar,Lycka Och Tryggheten Finns inom Räckhåll,,   Meeen,,,,,             ...

Av tblackbella - 12 mars 2014 12:25

Eller Kanske Inte ni gör,,Läste nyss ett inlägg ifrån en Kille som stog med  I RAMPLJUSET Som finns här på bloggen,, MAn kan skriva Lite där OM man tex Vill ha fler läsare till sin blogg Eller Bara ändå!     Ibland kikar jag gärna in o kollar N...

Av tblackbella - 11 mars 2014 21:47

Har ju gått igång på FOTOTAPETER,,,Och suttit och klickat runt på olika sidor,,Men tyckte att det vart vansinnigt dyrt!   MEN så kikade jag ikväll igen och då hittade jag på BAUHAUS Och där kostade dom inte ens hälften av det jag hittat på an...

Av tblackbella - 10 mars 2014 12:35

En jobbig Natt med saliga Tankar,,Fick mej tillslut att Börja Må akut illa   Gick upp en stund och blev tvungen att ha en Spyhink brevid sängen Ifall att,, Snacka Om känslo kaos igår som fick mej att totalt Flippa Ur i hjärnan!   MEN som sa...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

kalender

Klocka2

Musik2

Gästbok

  Skriv en rad i Min gästbok om du inte vill kommentera!

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Musik


Skapa flashcards