tblackbella

Alla inlägg den 29 januari 2012

Av tblackbella - 29 januari 2012 15:12

Nu har man *SLARVAT* Me uppdatering igen!

Men här kommer lite Blandad kompott!  

 

China middagen blev suuper lyckad! (om jag får skryta lite)..

Menyn bestod av: För marinerad strimlad Lövbiff! MArinaden gjorde jag själv efter recept! Pressad vitlök,vitvins vinäger,soya,ingefära,farinsocker,chilisås,Maizena
,

Köttet låg i marinaden ca 2timmar!

sen blev det wokad i olja i omgångar(Vart mycket kött därför tog det EXTRA lång tid!

sen wokgrönsaker  +extra Mini majs,cocos mjölk och sweet sourcreme sås!

Sen fixade jag mixen till dom friterade räkorna! tyvärr var INTE räkorna så stora som dom skulle så det blev en lite Rörig röra med räkorna,,fast det var ändå gott!

+ att vi hade friterade Lökringar också!

SOM PÅ RIKTIGA MAX Sa Pelin när hon såg dom hahaha!

 

Till detta serverades ris och Nudlar!

 

Måltiden INTOGS Med Pinnar,,Elin var den som fixade det bäst.. 2a blev ola! vi övriga Tog dessert skeden Ganska så fort till hjälp hihi..!

 Efter rätten blev friterade bananer Med sirap o glass! MUMS......

 

    

 

Taskig mottagning här nu så jag lär publicera detta inlägg först!

Återkommer strax!

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

kalender

Klocka2

Musik2

Gästbok

  Skriv en rad i Min gästbok om du inte vill kommentera!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Musik


Ovido - Quiz & Flashcards